woensdag 4 februari 2015

opdracht 2 februari 2015: instructional design

Instructional Design: model Backward Design Door: Laura, Corrie, Karin en Dewi Wat: Men begint met het einde - de gewenste resultaten (doelen of normen) vaststellen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde. De weg ernaar toe is verschilt per leerling. Met het achteruitdenken, denk je ook out off the box. Hoe: de leerling bedenkt zelf de strategie om bij het bepaalde einddoel te komen. Methode: Aan de hand van een 3 fasemodel. • Bepaal de gewenste resultaten (leeruitkomsten) o welke duurzame kennis is gewenst) • Bepaal wat kan gelden als bewijs dat deze doelstellingen ook inderdaad worden gehaald o hoe weten we dat leerlingen hebben geleerd wat wij willen dat zij hebben geleerd en hoe weten we dat zij aan onze eisen (standaarden) voldoen? • Bepaal de leeractiviteiten van leerlingen en de instructielessen definieer de kennis, vaardigheden en procedures die leerlingen moeten beheersen o definieer het lesmateriaal definieer de leer en onderwijs activiteiten Goed filmpje met toelichting op backward Design: https://www.youtube.com/watch?v=3Xzi2cm9WTg

Geen opmerkingen:

Een reactie posten